Italienare i trafiken

När någon varit nere i Sydeuropa nämns det oftast att det är en galen trafikkultur. Att man inte blinkar och rent ut kör som idioter. Det visar sig också i försäkringsstatiken.

As a business model, insuring Italian drivers is right up there with betting on English World Cup victories. Hope can get the better of experience. About one Italian car in 12 is involved in a claim each year, compared with one in 23 in France, which has similar numbers of people and cars. Whereas fewer than 200,000 Frenchmen claim injury in accidents every year, some 1m Italians do.

Men nu vill försäkringsbolagen att det ska bli ändring och få slut på en helt galen utveckling där premierna höjs i en nivå som ligger skyhögt över Europa snittet.

Rather than jacking up premiums year after year,  ANIA wants deeper change. Doctors and courts that  look sympathetically on the exaggerated claims of  accident victims contribute to the damage to  insurers’  accounts; so too do laws that consider  minor conditions as permanent injuries. Insurers also  want cities and towns to look after their roads better:  Rome is notorious for its pot-holes and invisible  pedestrian crossings, for instance. And they are  calling for more effective policing, pointing to how  tightening up in France has had a dramatic effect on  drivers’ behaviour. That might make Italian  motorists  less accident-prone and their insurers more profitable.

Man kan man kan ju undra om någonting kommer ha någon effekt så länge man har en attityd i trafiken som inte direkt är hänsynsfull och tillåtande.

Italian motor insurance: Claim and misfortune | The Economist.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *